תלמה תמיד הייתה מותג ולא חברה, כפי שרבים נוטים לחשוב. ב-1947 הוקמה בתוך תמ"י מחלקת תלמה – מותג למוצרי מזון כגון ממרחים, מיונז ומיצים. עד שנת 1985 קטגוריית דגני הבוקר כמעט לא הייתה קיימת בישראל, למעט מספר מצומצם של מוצרים מיובאים.
בעקבות מחקרי שוק וניתוח הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי, התברר כי לקורנפלקס פוטנציאל להיות מוצר נצרך בכל בית בישראל. באותה שנה, זיהתה תלמה את ההזדמנות בקטגוריית המוצרים הזו והחלה לפתח את הקורנפלקס הישראלי הראשון, בשיתוף קבוצת מהנדסי מזון מאנגליה. נעשתה עבודה מאומצת של חינוך שוק לצריכת המוצר תוך התאמתו לטעמו של הקהל הישראלי.
העבודה נשאה פרי ובתום השנה הראשונה להחדרת קטגורית דגני הבוקר גדלה הצריכה השנתית לנפש של קורנפלקס בישראל פי 5. דגני הבוקר הראשונים שפותחו בישראל הותאמו במיוחד לטעמו של הצרכן הישראלי, והפופולאריות שלהם עלתה משנה לשנה.
נוכח הביקוש הרב בקרב הצרכן הישראלי, הוחלט להשקיע גם בקו מיוחד לדגנים מצופים ודגנים ממולאים. הקטגוריה צמחה וגדלה בהדרגה עם התפתחות הטכנולוגיה ודרישה מקהל הצרכנים למוצרי נישה ספציפיים. בשנת 1994 יצא לשוק המוצר "כריות", שהיה פיתוח ישראלי מקורי וחדשני, גם ברמה עולמית.
כיום, קשה לדמיין בית בישראל ללא דגני בוקר. כל בית שני בישראל מחזיק קורנפלקס, וכ-90% מבתי האב צורכים דגני בוקר כלשהם. אפשר בהחלט לומר שתלמה שינתה את פני ארוחת הבוקר הישראלית.